חיפוש עבודת מחקר

רשימת מקצועות
  • אמנות
  • היסטוריה
  • חינוך
  • כלכלה
  • מדעי המדינה
  • מדעי הסביבה
  • מנהל עסקים
  • משפטים
  • סוציולוגיה
  • פסיכולוגיה
  • פרסום
  • שוק ההון
  • שיווק
  • תקשורת
  • תרבות
  • מקרא
  • ביולוגיה
  • פילוסופיה
  • יעוץ והנחיה אקדמי
  • ספורט
  • בריאות
  • קרימנולוגיה
  • אנתרופולוגיה
  • ארכיאולוגיה
  • משאבי אנוש
  • שירות לקוחות
  • ערביי ישראל/מגזר ערבי
  • סקירות ספרות
  • שאלונים

  • שירותים אקדמיים

    אי שוויון בחינוך

      (מק"ט : 2373843)

    השוויון הוא ערך מרכזי ומוצהר בחברה הישראלית. כמו כן, עקרון השוויון מתייחס לשוויון הזדמנויות במסגרת החינוך. כאמור המערכת החינוכית כוללת תרבויות, מיעוטים, השתייכות לשכבות שונות ועוד . בהתאם לחוק חינוך ממלכתי, התשי"ג-1953, הקובע כי מטרות החינוך הן "להעניק שוויון הזדמנויות לכל ילד וילדה, לאפשר להם להתפתח לפי דרכם וליצור אווירה המעודדת את השונה והתומכת בו"....... העבודה הנוכחית תבחן את הגורמים לאי השוויון בכיתה, תוך הסתמכות על מאמרם של שפירא ופלג בנושא שוויון ומאמרם של אדלר ובלס על אי השוויון בחינוך בישראל.

    שפירה ופלד דנים בהקמתו של החינוך הציבורי בארצות הברית אשר הוביל לאי שוויון ופערים בין תלמידים בהתאם למעמד ולסוג בית הספר בו למדו, כאשר אי השוויון בחינוך ואי היכולת לספק הזדמנות חינוכית שווה יצרה גם אי שוויון בהישגים הלימודיים. באופן דומה מאמרם של אדלר ובלס דנו באי השוויון במערכת החינוך בישראל והגיעו לממצאים דומים.____ שני המאמרים דני באי השוויון שנוצר במערכת החינוך, באי השוויון בהזדמנויות ויצירת הפערים בהישגים שלח התלמידים. המאמרים גם מבהירים כי קיים הצורך בשינוי גישה אשר תאפשר שוויון הזדמנויות בחינוך. באופן ספציפי, מערכת החינוך בישראל הינה ציבורית ברובה, ובמיוחד החינוך הציבורי, מצוי במשבר עמוק, כאשר אחד הכישלונות המרכזיים של מערכת החינוך במדינת ישראל שעליו מצביעים רבים ממבקריו הוא אי-שוויון העמוק המאפיין אותה. כך למשל, דוח דוברת מצביע על הפערים בהישגים לא רק בין תלמידי מערכת החינוך הישראלית לתלמידי מערכות חינוך במדינות אחרות בעולם. אלא גם על הפערים שבין קבוצות תלמידים בתוך מערכת החינוך עצמה, בין תלמידים ערבים לתלמידים יהודים, בין תלמידים ממוצא מזרחי לתלמידים ממוצא אשכנזי, בין תלמידים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך לתלמידים ממעמד סוציו-אקונומי גבוה, בין תלמידים מהפריפריה לתלמידים מהמרכז.______ העבודה הנוכחית בוחנת את הגורמים לאי השוויון בכיתה, תוך הסתמכות על מאמרם של שפירא ופלג בנושא שוויון ומאמרם של אדלר ובלס על אי השוויון בחינוך בישראל.



    תוכן עניינים

    א. פתיח
    ב. מאמר 1: המושג שוויון
    ג. מאמר 2: אי השוויון במערכת החינוך בישראל
    ד. דיון
    ה. ביבליוגרפיה



    אי שוויון בחינוך
    מק"ט 2373843
    תיאור מחקר איכותני, סקירת מאמרים וספרות
    מספר עמודים 7
    מספר מילים 1351
    מספר מקורות בעברית 3
    מספר מקורות באנגלית 0
    מחיר (כולל מע"מ) 199 ₪
    ₪199



    לצפיה בסמינריון לדוגמה לחץ כאן

    הזמן כעת וקבל את העבודה המלאה באופן אוטומטי כקובץ WORD מיד עם סיום הרכישה.
    אקדמית באינטרנט - מאגר עבודות סמינריוניות ואקדמאיות מוכנות. אקדמית מציעה לכם הנחייה בכתיבת עבודת סמינריון לתואר ראשון ותואר שני, כתיבת הצעות מחקר, עיבודים סטטיסטיים, תרגום, הכנה של פרוייקטים לדוקטורט ועוד...

    דף הבית  |  עבודה לדוגמה  |  תקנון  |  שאלות ותשובות  |  שירותים אקדמיים  |  צור קשר  |  סליקת כרטיסי אשראי
    כל הזכויות שמורות © 2015 אקדמית.