חדשנות מוגדרת כפיתוח והשדרוג של מוצרים חדשים, אימוץ של טכנולוגיות חדשות. חדשנות ידועה כגורם קריטי לחברות היוצר ערך לחברה ויתרון תחרותי בסביבה המורכבת והדינמית ביותר של היום.
הנושא הנדון במסגרת העבודה הנוכחית הוא חדשנות טכנולוגית על סוגיה (פטנט/מחקר ופיתוח ועוד) והשפעתה על הצלחתה העסקית של החברה (עלייה ברווחים, במכירות, עלייה בתשואת המניה).
החדשנות הטכנולוגית נמדדה על ידי חמישה פריטים: רעיונות למוצרים חדשים בתהליך ייצור; סבירות גבוהה להצלחה למוצרים חדשים שנבדקו; מחקר ופיתוח מוצרים חדשים; שיפור רדיקלי בטכנולוגיה של החברה, ו-תכיפות חידוש הציוד. הביצועים הפיננסיים של החברה נמדדו באמצעות ארבעה פריטים: שיעור הכנסות מהמכירות הולך וגדל; שיעור הרווח הולך וגדל; שיעור הולך וגדל של החזר על השקעה ו-שיעור נתח שוק הולך וגדל. התוצאות העלו כי קיים קשר חיובי בין חדשנות טכנולוגית וביצועי פירמה.
עבודה זו בוחנת את הקשר בין אימוץ טכנולוגיות חדשות לבין הצלחה העסקית.
הבדיקה נערכה באמצעות סקירת מאמרים אקדמיים מבוקרים וספרות רלוונטית.
ממצאי המחקר מעלים בין היתר כי אימוץ טכנולוגיה מהווה מכשיר אסטרטגי שיאפשר לחברות להשיג יתרון תחרותי.
חדשנות טכנולוגית בעיקרה מהווה מוקד מרכזי בעולם העסקים הגלובאלי והמקומי ולכך השפעה חיובית על ביצועי חברה. כלומר, רשתות טכנולוגיות חדשניות עשויות להגדיל את ההזדמנויות של הפירמה, לרכוש מידע חדש חיצוני אשר יכול להשלים עם הידע של החברה ובכך לשפר את הביצועים שלה. בנוסף, קיימת אינטראקציה חיובית בין הטמעת טכנולוגיה לבין ביצועי חברה, נתון המחזק את חשיבותה של החדשנות הטכנולוגית בחברות. התוצאה מצביעה על כך שמבנים ומערכות יחסים בקרב חברות יכולים להשלים אחד את השני על מנת לשפר את ביצועי חברה.
פרק 1: מבוא
פרק 2: חדשנות טכנולוגית
2.1 סוגי חדשנות
2.2 חשיבות החדשנות הטכנולוגית
2.3 חדשנות טכנולוגית: שיטות עבודה
2.4 חסמים וקשיים להשגת חדשנות טכנולוגית
2.5 אופן מדידת רמת החדשנות
פרק 3: הצלחה עסקית
3.1 אופן מדידת הצלחה עסקית
3.2 גורמי מפתח להצלחה עסקית
פרק 4: דיון בשאלת מחקר
פרק 5: סיכום ומסקנות
5.1 מסקנות
5.2 המלצות למנהלים
5.3 טבלה של 5 מאמרי הליבה של העבודה
פרק 6: רשימת מקורות