כל ארגון זקוק להנהגה וכי הנהגה היא אחת הדרכים בה מנהלים משפיעים על ההתנהגות של העובדים. מרבית המנהלים המצליחים הם גם מנהיגים מצליחים והם אלו המובילים את העובד לקראת ביצועים לשם להשלמת מטרות הארגון.
סקירת ספרות זו בוחנת את הקשר בין סגנונות ניהול שביעות רצון בעבודה וכוונות עזיבה.
סביבת העבודה בארגון (במיוחד כמו שהיא נתפסת ע"י העובד) משפיעה מאוד על הקוגניציה (ההכרה), הגישה ועל התנהגות העובד .אווירה זו משפיעה על שביעות הרצון ועל מחויבות לארגון של העובד, ובכך משפיעה על נוכחותו בעבודה, על התאמתו המקצועית ועל יציבות במקום העבודה.
היעדרות ותחלופה הנם מאפייני התנהגות נסיגתית בארגון. נמצא כי לשביעות רצון מתוכן תפקיד מתאם מהחזקים ביותר עם תחלופה. לקונפליקט – תפקיד ולעמימות תפקיד השפעה ישירה על שביעות רצון מעבודה ועל בריאות פיסית, אשר משפיעים בתורם על כוונות עזיבה.
שביעות רצון גבוהה בעבודה תורמת למעורבות בעבודה, למחויבות ארגונית, לרמת חיים גבוהה יותר ולבריאות נפשית ופיזית משופרת. אולם, אי-שביעות רצון מהעבודה תורמת לתחלופה, היעדרויות, התמרמרות של עובדים, בעיות עבודה, ניסיונות לארגן איגודים מקצועיים ולאקלים ארגוני שלילי.
בחינת הקשר בין מנהיגות מתגמלת ומנהיגות מעצבת לבין ההתחייבות הארגונית וסיפוק מהעבודה . מצאה כי המנהיגות המעצבת הכוללת כריזמה, גירוי אינטלקטואלי, והתחשבות נקשרת עם סיפוק מהעבודה והתחייבות ארגונית יותר מהמנהיגות המתגמל הכוללת גמול אפשרי. ככל המנהיגות המעצבת נתפסת כמנהיגות המתקשרת טוב יותר עם העובדים ולפיכך מובילה ליעילות ופרודקטיביות . כמו כן, כריזמת מנהיג, מנבא גישת עובד.
סגנונות ניהול
שביעות רצון העובד בארגון מתפקידו ועבודתו
כוונות עזיבה
מחקרים על הקשר בין המשתנים
ביבליוגרפיה