הספרות המחקרית העלתה כי המחיר הוא גורם חשוב במסגרת התנהגות הרכישה של הצרכן .כמו כן קיים קשר בין איכות מוצר לבין כוונת הלקוח לקנייה /רכישה והתנסות קודמת חיובית מובילה גם לכוונות רכישה.
מטרתו של המחקר הנוכחי הייתה לבחון הגורמים המובילים לרכישת נעלי ספורט, תוך בחינת הקשר בין תפיסת איכות המותג לבין כוונות רכישת נעלי ספורט,והאם הקשר יהיה שונה בהתאם למידת העיסוק בספורט, הקשר בין תפיסת מחיר לבין כוונות רכישת נעלי ספורט,והאם הקשר יהיה שונה בהתאם למידת העיסוק בספורט והקשר בין התנסות קודמת לבין כוונות רכישת נעלי ספורט.
המודעות לחשיבות פעילות ספורט גוברת בשנים האחרונות בקרב הציבור הרחב בישראל , ולכן הצורך בקניית נעלי ספורט מתאימות הוא לא רק נחלת הספורטאים המקצועיים כבעבר.
נעלי ספורט הם אביזר הכרחי בפעילויות ספורט והמבחר העצום של דגמים ומותגים מקשה לא פעם על הבחירה בזוג הנעליים המתאים.כיום נמכרים בחנויות עשרות מותגים בטווח מחירים של 300-1200 ₪.
בשנים האחרונות יש עלייה מתמדת בתחום מוצרי הריצה, בדגש על נעלי ריצה. באופן כללי תחום נעלי הריצה בישראל הוא תחום דינמי מאוד. מדובר בספורט פופולרי ויותר מותגים וחברות נכנסים לתחום ומביאים לישראל דגמים וקולקציות חדשות".
העבודה בוחנת את הקשר בין תפיסת מחיר, תפיסת איכות והתנסות קודמת לבין בחירה/רכישת מותגי נעלי ספורט. רציונל המחקר בוחן גורמים מרכזיים המשפיעים על כוונות רכישה- תפיסת איכות המותג, תפיסת המחיר והתנסות קודמת.
הבדיקה נערכה בקרב משתתפים נשים וגברים, העוסקים בספורט בתדירות של פעמיים עד שלוש בשבוע לרוב. מרבית המשתתפים ציינו כי הם עוסקים בספורט כתחביב. כמו כן, נמצא כי מרבית המשתתפים רוכשים זוג נעלי ספורט אחת לשנה. בבחינת העדפת המותג עלה כי המותג המועדף הוא אדידס.
_כלי המחקר הורכב מ-5 חלקים: שאלון לתפיסת איכות המותג, שאלון לבחינת תפיסת שביעות רצון מהתנסות הקודמת, שאלון לבחינת תפיסת הוגנות המחיר, שאלון לבחינת כוונות רכישה ו- שאלות לבדיקת פרטים דמוגרפיים של הנבדק.
מסקנות המחקר העלו בין היתר ש: אחת לשנה נרכשים נעלי ספורט; לאיכות המותג חשיבות מרובה על הצרכן, יותר ממחיר והתנסות קודמת; ככל שתפיסת איכות המותג הינה רבה יותר, כוונות הרכישה יהיו רבות יותר ולהיפך בקרב אוכלוסיית הספורטאים המקצוענים; ככל שתפיסת הוגנות המחיר הינה רבה יותר, כוונות הרכישה יהיו רבות יותר ולהיפך בקרב אוכלוסיית הצרכנים שעוסקים בספורט באופן חובבני.
תקציר מנהלים
מבוא
הגדרת הבעיה
סקירת שוק נעלי הספורט בישראל
מודל פורטר
מודל SWOT
סקירת ספרות
תפיסת מחיר
תפיסת איכות המוצר
התנסות קודמת
כוונות רכישה
הקשר בין המשתנים
תוכנית המחקר
שאלת המחקר
השערות המחקר
משתתפים
כלי המחקר
שיטת דגימה
הליך המחקר
עיבוד הנתונים
מגבלות צפויות למחקר
תוצאות
סיכום מסקנות והמלצות
ביבליוגרפיה
שאלון המחקר
נספח פלטי תוכנה סטטיסטית